Myśleć jak Partner


Data publikacji: 05-11-2008,
Autor: Monika Wędrocha
Kategoria: Artykuły

Aby własny Program Partnerski zaowocował odpowiednimi korzyściami, nie wystarczy niestety samo wdrożenie i czekanie na efekty (być może jakieś będą, ale na pewno nie będą one zachwycające). Na początku należy poświęcić Programowi Partnerskiemu nieco więcej uwagi, z czasem będzie trwało to coraz krócej, a efekty, przy dobrej organizacji, będą rosły.

Przede wszystkim na wstępie powinieneś zastanowić się, czym chciałbyś jako właściciel Programu Partnerskiego przyciągnąć do siebie efektywnych Partnerów.

Konkurencyjność w tej dziedzinie jest bardzo ważna z uwagi na coraz większe zainteresowanie tym sposobem zarabiania i coraz większy wachlarz dostępnych Programów Partnerskich. Wystarczy spojrzeć chociażby na Porównywarkę Programów Partnerskich Netigo.pl, gdzie ilość wprowadzonych Programów rośnie z dnia na dzień, a to dopiero początek.

Aby móc zacząć działać w kierunku pozyskiwania Partnerów, musisz przede wszystkim spojrzeć na sprawę z ich strony i zastanowić się, co wpływa na ich decyzje o podjęciu działania w danym Programie Partnerskim.

Wielu Partnerów zwraca uwagę przede wszystkim na to, co promuje, czyli na oferowane produkty (lub usługi). W tym miejscu nie jest aż tak ważna dokładna domena działalności, ale sama jakość oferty. Jeśli sam nie będziesz przekonany do tego, co chciałbyś sprzedać - Partner również nie będzie - a efekty będą marne.

Drugą bardzo ważną sprawą jest prowizja - zarówno jej wysokość, jak i to, czy jest ona wieczna. Brak wiecznej prowizji na wstępie może zdyskwalifikować Twój Program Partnerski w oczach potencjalnego Partnera, gdyż dla niego często jest to niezbędna funkcjonalność - on zdobył Klienta i uważa, że za zakupy tego Klienta należy mu się zawsze prowizja. Jeśli posiadasz wieczną prowizję u siebie - masz sporą przewagę nad tymi Programami, które nie oferują tego udogodnienia swoim Partnerom.

Obok wysokości prowizji oraz wiecznej prowizji stoi również cookie, a dokładniej długość jego życia. Im dłuższe życie cookie - tym lepsze postrzeganie Twojego Programu Partnerskiego przez Partnera.

Ważna jest również pomoc Partnerowi, dostęp do różnorodnych narzędzi i materiałów promocyjnych. Partner musi czuć, że się nim interesujesz i że jest dla Ciebie ważny.

Na końcu jeszcze warto wspomnieć o poziomach PP. Nie jest to może jeszcze aż tak bardzo rozchwytywana funkcjonalność, ale również stanowi o konkurencyjności danego Programu Partnerskiego. Poziomy mogą być dobrą zachętą dla bardziej zaawansowanych Partnerów, którzy chcą budować sobie drugi poziom dla wypracowania pasywnego dochodu.

Zatem w skrócie co jest ważne przy uruchamianiu lub modernizowaniu własnego Programu Partnerskiego, aby zainteresować nim Partnerów?

  • ciekawa oferta produktowa lub usługowa
  • wysokość prowizji
  • wieczna prowizja
  • cookie
  • narzędzia i materiały promocyjne
  • zainteresowanie Partnerem
  • poziomy

?

Monika Wędrocha

http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , , , , , , ,

2 komentarzy do wpisu “Myśleć jak Partner”

  1. Krzysztof Says:

    Wieczna prowizja jest przesadnie rozreklamowana a partner posiadający zdolność do samodzielnego myślenia uzna ją za niesprawiedliwą. Wieczna prowizja sprawia, że wąska grupa partnerów zaklepuje sobie klientów na zawsze. Przypomina to uprzywilejowaną pozycję w MLM gdzie ludzie na szczycie piramidy zarabiają najwięcej. Wieczna prowizja jest niesprawiedliwa ponieważ klient źle obsługiwany idzie tam gdzie go traktują z należnym szacunkiem. Nadal jednak pierwszy sprzedawca jest wynagradzany nawet jeśli idąc na skróty ?poluje na jeleni? by wytatuować im swój numer partnerski i porzucić.

  2. Tomasz Białko Says:

    Partner, który jako pierwszy pozyska klienta, czyli sprawi, że dokona on transakcji, jak najbardziej ma prawo kilku % z jego kolejnych zakupów. Jeżeli klient wraca do sklepu to znaczy, że towar był dobry, a kupił go dzięki pierwszemu partnerowi, czyli zawdzięcza mu radość korzystania z dobrego towaru.

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image