Jak zbadać skuteczność programu partnerskiego?


Data publikacji: 12-11-2008,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Porady eksperta

Czy badasz jak skuteczny jest Twój program partnerski?

Badanie skuteczności akcji marketingowych to podstawa. Niewiele osób o tym wie, a jeszcze mniej to robi.

Stworzenie paru wskaźników i śledzenie dynamiki ich wzrostu da Ci pełen obraz tego, jak działa Twój PP.

Co warto badać?

  • przyrost nowych partnerów na tydzień
  • % zamówień wygenerowanych przez partnerów
  • % przychodów generowanych przez partnerów
  • % wypłacanych prowizji w stosunku do zgromadzonych
  • % wejść na strony serwisu z poleceń partnerów

Z badanych wskaźników należy tworzyć wykresy. Aby były wiarygodne, najlepiej uzupełniać je co tydzień.

Przykładowo, wykres może wyglądać tak:

Jeden rzut oka na wykresy wystarczy, aby przekonać się jaka jest kondycja programu partnerskiego, czy się rozwija, czy partnerzy działają aktywnie, czy może stracili motywację.

Wiedza ta pomoże podjąć decyzję o akcji motywacyjnej dla partnerów, o przeznaczeniu środków na rozwój pp czy nawet o zamknięciu niedochodowego działu firmy.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , ,

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image