10 porad - jak napisać skuteczny mailing do Partnerów?


Data publikacji: 25-11-2008,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Porady eksperta

Jeśli zarządzasz programem partnerskim, prędzej czy później staniesz przed zadaniem napisania mailingu do swoich partnerów.

Oto 10 wskazówek, jak napisać naprawdę dobry i skuteczny mailing.

1. Pole OD

Ustaw pole OD - najlepiej jak będzie to imię i nazwisko. Niekoniecznie Twoje - może być ono wymyślone tylko na potrzeby programu partnerskiego.

Ważne jest jednak, aby go nie zmieniać - niech raz na zawsze zapadnie w pamięć Twoich partnerów.

Adres email nadawcy powinien być kojarzony z nazwiskiem osoby piszącej maila, np. A.Kadziolka @ netigo.pl.

Unikaj enigmatycznych adresów typu biuro@, kontakt@ czy pp@

Maile od znajomych osób są chętniej otwierane, a nastawienie czytającego jest lepsze - mniej podejrzliwe i sceptyczne :)

Nie zapomnij się również podpisać w stopce listu :)

2. Temat

Temat maila jest jego najistotniejszą częścią - dlatego powinien intrygować, zainteresować czy szokować. Idealnie jeśli będzie tam imię odbiorcy.

Temat maila powinien być krótki (max. 60 znaków), bez zbędnych wykrzykników i innych znaków interpunkcyjnych

Pomyśl, którego maila odtworzysz chętniej - o temacie

> Życzenia
> Wszystkiego najlepszego od firmy XYZ

czy

> Agnieszko, jak duża jest Twoja choinka?

Co bardziej intryguje:

> Rewelacyjne statystyki

czy

> Agnieszko, czy wiesz kto Cię wczoraj odwiedził?

Co Ci sie bardziej podoba

> Agnieszko, czy ten wirus dopadł i Ciebie?

czy

> Marketing wirusowy - Zobacz!!!

Dobrze pracują tematy typu “kto jeszcze chce”, niedopowiedzenia, obietnice

> Kto jeszcze chce zarabiać w programach partnerskich
> Nie uwierzysz, co mi się wczoraj przytrafiło….
> Agnieszko, 100 zł dla Ciebie….

Zmieniając tylko temat maila, możesz zwiększyć jego skuteczność o kilkadziesiąt procent!

3. Personalizacja

Pisząc mailing, zwracaj się bezpośrednio do jednej osoby - przecież każdy Partner będzie go czytał sam, a nie w grupie :)

Używaj imienia Partnera, najlepiej w wołaczu. Słowa Ty, Tobie czy Ciebie - pisz wielką literą.

Idealnie, gdy w pierwszym mailu (powitalnym) poprosisz (całkiem retorycznie) o zgodę na zwracanie się do tej osoby po imieniu.

Czytelnik poczuje się ważny i chętnie przeczyta co do NIEGO piszesz. Nawiążesz nić porozumienia.

Wstaw imię (i nazwisko odbiorcy - jeśli je znasz) w pole Do . Takie maile rzadziej są uznawane za spam i są chętniej otwierane.

Bardzo często się zdarza, że są traktowane bardzo osobiście.

4. Wygląd maila

Dopilnuj, aby długość linii nie przekraczała 65 znaków, a po każdej z nich było sztywne przejście do następnej linii (enter). Tak sformatowane teksty czyta się najszybciej i najłatwiej.

Pisz prostym językiem, takim jak mówisz, nie używaj skomplikowanych słów, układaj krótkie zdania, nie przekraczaj 5 linii dla każdego z akapitów, wstawiaj podtytuły, które podkreślą co masz do powiedzenia.

Pamiętaj o tym, aby wysłać mail ze zdefiniowanym wcześniej kodowaniem - aby czytelnik poprawnie zobaczył polskie literki.

5. Ortografia i interpunkcja

Zadbaj o poprawność ortograficzną i stylistyczną, nie zapomnij o przecinkach - taki mail wygląda profesjonalniej i buduje zaufanie do nadawcy.

Zanim wyślesz maila, sprawdź go w Wordzie czy Open Office, zajmie to tylko chwilkę, a dzięki temu wyłapiesz byki (a przynajmniej ich większość)

6. Stopka

Na zakończenie każdego maila wklej podsumowanie polityki prywatności oraz możliwość wypisania się z listy.

Może ono brzmieć tak:

Otrzymujesz ten list, ponieważ wyraziła(e)ś zgodę na
otrzymywanie e-maili z serwisu http://netigo.pl
Nigdy, pod *żadnym pozorem* nie udostępnimy NIKOMU
Twoich danych osobowych. Jeśli chcesz zrezygnować
z otrzymywania maili, kliknij …

Jeśli prowadzisz spółkę, musisz umieścić w stopce maile
dane o KRS i kapitale spółki - takie jest prawo w Polsce.
Stopka taka może wyglądać tak:

NIP: XXX-XX-XX-XX, REGON: XXXXXXXX, Kapitał: XX tys. zł
Sąd rejonowy w Gliwicach, X wydział gosp. KRS nr: XXXXXXXXXX

7. Szacunek

Zwracaj się do czytelnika grzecznie, z szacunkiem - tak jak Ty chciałbyś być traktowany.

8. Emocje

Pisząc maila, wywołaj entuzjazm, pobudź zmysły, subtelnie obudź emocje. Niech czytający poczuje dreszczyk zainteresowania. Niech w miarę czytania myśli:

jej ale fajnie
super!
kurcze, też tak chcę!!
tak zrobię!!!

Nie zapomnij o wezwaniu do akcji :)

9. HTML

Jeśli wysyłasz maile w formacie HTML, dodaj też wersję tekstową - niektórzy użytkownicy są wierni swoim przyzwyczajeniom i nie tolerują maili w HTML.

Zadbaj też, aby linki były krótkie (mieściły się w jednej linii) i się nie łamały (dotyczy to szczególnie wersji tekstowej)

Jeśli linki w Twoim serwisie są dłuższe niż 60 znaków, skorzystaj z narzędzia jakim jest tinyurl.pl czy skocz.pl

10. PS
Na zakończenie koniecznie dodaj PS - jest to fragment równie ważny jak temat i zwykle czytany.
Najlepiej tam umieścić wezwanie do akcji lub któtkie podsumowanie maila - jego esencję.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , , ,

3 komentarzy do wpisu “10 porad - jak napisać skuteczny mailing do Partnerów?”

  1. tenTyp Says:

    Bardzo dobry tekst. Z jednym się nie zgodzę a mianowicie nie odbieram maili tego typu:
    > Kto jeszcze chce zarabiać w programach partnerskich
    > Nie uwierzysz, co mi się wczoraj przytrafiło?.
    > Agnieszko, 100 zł dla Ciebie?.

    Pozdrawiam

  2. Artur Says:

    Prawdopodobnie przytłaczająca większość partnerów odbiera takie emaile :)

  3. Artur Says:

    Natomiast ciekawostką jest, że zachodni e-marketerzy przechodzą na styl dużo bardzie osobisty, a mniej “hypowy” (emocjonalny, a raczej emocjonujący).

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image