Czy wiesz, jacy są Twoi Partnerzy?


Data publikacji: 07-01-2009,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Artykuły

by skutecznie prowadzić program partnerski musisz poznać swoich Partnerów. Wiedza o tym, jak traktują współpracę z Twoim PP i czego oczekują pozwoli Ci do nich dotrzeć.

Robiąc to, czego oczekują, zbudujesz mocną relację z nimi.

Robiąc to, co ich denerwuje, możesz ich zdemotywować lub stracić.
Skąd uzyskać taką wiedzę?

Zrób ankietę. Zachęcaj do jej wypełnienia każdego nowo zarejestrowanego Partnera. Wrzuć ją w autoresponder i zapomnij o niej ;)

Wyniki analizuj raz w miesiącu - ustaw sobie w kalendarzu cykliczne wydarzenie o tym, aby nie zapomnieć.

Jak zrobić ankietę?

Skorzystaj z wufoo.com - darmowego narzędzia do tworzenia ankiet - jest bardzo łatwe w obsłudze :)

Jakie pytania zadać?

To zależy co chcesz wiedzieć :)

Ja bym zapytała o:

  • Jak długo działają w programach partnerskich?
  • Ile zarabiają?
  • Jak traktują współpracę z PP (dodatkowa czy może jest to ich podstawowe źródło dochodu)

Odpowiedzi na te pytania dadzą mi wiedzę, czy są początkujący, czy wiedzą już coś na temat tego typu działalności i pozwolą odpowiednio dostosować materiały szkoleniowe

  • W ilu programach partnerskich aktualnie działają?

Ponieważ współpraca ze zbyt dużą ilością programów partnerskich nie wróży nic dobrego, ta informacja da mi pojęcie jak bardzo efektywnych Parterów posiadam.

  • Gdzie promują/planują promować produkty?

Wiedza ta pozwoli mi na zbudowanie fajnego podręcznika dla początkujących - możliwe że w ten sposób poznam sekrety najskuteczniejszych partnerów ;)

  • Czy mają stronę/bloga?
  • Jaka jest jej odwiedzalność?

W ten sposób mogę wyłonić Partnerów o największym potencjale i traktować ich specjalnie - np. zaproponować większą prowizję.

  • Jakich materiałów promocyjnych oczekują? tekstów? bannerów? ebooków? widgetów?

Wiedza, czego oczekują Partnerzy, pozwoli dopasować mi materiały do ich potrzeb

  • Jakich akcji promocyjnych oczekują?

Czy są to duże akcje prowadzone co jakiś czas, które będą wymagać niewielkiego nakładu pracy Partnerów (np. wysłanie mailingu do własnej bazy), podczas których mogą dużo
zarobić, czy może wolą raz na zawsze wstawić na stronę banner lub widgeta i zapomnieć o sprawie?

  • Jak często chcą dostawać maile z programu partnerskiego? Co tydzień czy raz w miesiącu?

Analiza takiej ankiety da Ci informacje o tym, jakich masz Partnerów i jak z nimi postępować. Oczywiście niektóre odpowiedzi będą dla Ciebie jedynie wskazówką, a nie wyrocznią. W końcu to Twój biznes i Ty decydujesz jak go poprowadzić.

Jednak musisz pamiętać, że działania zgodnie z oczekiwaniami Partnerów sprawią, że relacja z nimi nabierze w siłę i będą bardziej wierni Twojemu PP.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , ,

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image