Syndrom psa ogrodnika czyli o maskowaniu linków partnerskich


Data publikacji: 14-01-2009,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Porady eksperta

Wśród polskich internautów bardzo powszechny jest syndrom psa ogrodnika. Jeśli tylko taki “pies” wyczuje, że może kliknąć w link partnerski, za wszelką cenę będzie chciał tego uniknąć, aby przypadkiem komuś nie naliczyła się prowizja.

Kasuje więc z linka wszystko co może wyglądać jak link partnerski, usuwa ciasteczka. Nie rozumiem po co to robi - nie zapłaci przecież więcej za towar! Prowizja należna Partnerowi zostanie po prostu w kieszeni właściciela sklepu.

Jest to bardzo niekorzystne z punktu widzenia Partnera. Bo przecież ta prowizja mu się należy. Pozyskał klienta, tylko trochę zbyt sprytnego ;)

Co może zrobić właściciel programu partnerskiego, aby tego uniknąć?

Ma trzy wyjścia:

1. tak konstruować linki, aby nie wyglądały na partnerskie

np. zamiast http://netigo.pl/aff/szkolenia niech wyglądają http://netigo.pl/Qf45hyx^/

2. zachęcać Partnerów do maskowania linków darmowymi narzędziami typu
tinyurl.com, gourl.org czy skocz.pl

3. dostarczyć im narzędzie, które mogą uruchomić w swojej domenie i maskować linki tak skutecznie, że będą wyglądały na ich wewnętrzne.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , ,

5 komentarzy do wpisu “Syndrom psa ogrodnika czyli o maskowaniu linków partnerskich”

  1. Artur Says:

    Witam serdecznie,
    Zastanawiam się na podstawie czego wszechobecne jest w Polsce przekonanie wśród partnerów, że Polacy usuwają parametry partnerskie z linków?

    Dyskutowałem już o tym z jednym z managerów pp i niestety nie był w stanie przytoczyć jakichkolwiek danych, które potwierdzały by tezę o psie ogrodnika.

    Skąd Pani Agnieszko pewność, że wśród polskich internautów syndrom psa ogrodnika jest “BARDZO” powszechny??

    Jasne, że część technicznie uzdolnionych internautów mających mentalność biedy będzie w ten sposób postępować, pytanie czy takich osób w polskim internecie jest aż tak dużo?

    Czy ktoś z czytelników ma jakiekolwiek dane na ten temat?

  2. Mateusz Says:

    Też mnie to bardzo ciekawi. Generalizowanie, że polscy internauci powszechnie usuwają parametry z linków. Owszem syndrom psa ogrodnika jest powszechny, jednak do tego, jak już wspomniał mój przedmówca, potrzebna jest wiedza techniczna.

    Pewnie to też zależy jakiej grupie docelowej sprzedajemy produkt/usługę i czy bezpośrednio informujemy swoją grupę docelową o możliwości sprzedawaniu tych samych produktów za prowizję.

  3. Grażyna Preska Says:

    Też nie mam przekonania, że likwidują linki. Ale warto je skracać. Nie z uwagi na “psy ogrodnika”. Spotkałam się z miejscem, gdzie długimi linkami nie można było robić przekierowań, bo “za długi wyraz”, po skróceniu okazał się dobry. Jest więcej powodów dla których warto skracać linki, ale najlepiej jest mieć je na stronie, w blogu i te podawać, np w formie wizytówki.

  4. Damian Daszkiewicz Says:

    @Artur - ja dzisiaj dostałem e-maila o treści: “ty ja wiem co to jest zpp i naczym to polega niedam ci zarobić” ;-)

    A co do badania skali tego zjawiska to nie ma technicznej możliwości. Bo skąd wiesz, czy ktoś kto wchodzi na stronę bez linka partnerskiego wszedł np. z wyszukiwarki czy poprzez wcześniejsze usunięcie ID z linka partnerskiego??

    Aby zbadać to zjawisko trzeba by było zrobić osobną stronę z jakimś produktem podpiętą pod Program Partnerski i pilnować, aby wyszukiwarki nie zaindeksowały tej strony. Nikt normalny czegoś takiego nie zrobi, bo byłoby to zmniejszanie swoich zysków

  5. Dolores Says:

    Ja spotkałam się z usuwaniem cookies i ID partnera. Moja znajoma sama mi to powiedziała, że tak robi. Długo mi zajeło, wyjasnianie, że to nie ma sensu, bo zarabiają ci, którzy dzięki nam i tak zarabiają, więc lepiej pozwolić zarobić sobie i swoim znajomym.
    Spotkałam się też na forum w netcie z tym tematem. Z resztą zaoobserwowałam, że od kiedy zaczełam skracać linki i takie stosotwać do podpisu na forum to ilośc kliknięc i zarobków znacznie wzrosła. Uważam, że każdy program partnerski powinien mieć możliwości do maskowania. Pozdrawiam

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image