Mieć czy prowadzić program partnerski? - oto jest pytanie.


Data publikacji: 28-01-2009,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Porady eksperta

Dzisiaj chciałam poruszyć ważny temat związany z prowadzeniem programu partnerskiego.

Zgłaszają się do mnie firmy zainteresowane własnym programem partnerskim, jednak nie są świadome tego, że uruchomienie oprogramowania to nie wszystko. Pytają mnie, czy zagwarantuję im sukces, czy dam im Partnerów.

Pragnę podkreślić, że uruchomienie własnego PP to dopiero początek drogi, która …. nigdy się nie kończy.

To ciągłą walka o zdobycie nowych Partnerów i utrzymanie obecnych, poznawanie ich oczekiwań, zachęcanie ich do działania, obserwowanie konkurencji i reagowanie na jej działania, aby wyprzedzać ją o krok.

Nie mogę zagwarantować sukcesu, mogę jedynie wskazać kierunki działań i podpowiedzieć jak prowadzić program partnerski.

Nie mogę zagwarantować, że moi Partnerzy będą promować produkty moich Klientów - nikogo nie można zmusić do czegoś, czego nie chce robić.

Mogę ich jedynie zachęcić do zainteresowania się nowym PP.

Ponadto, moi Partnerzy promują usługę wdrożenia programu parterskiego - przy promocji np. paralotni mogą się zupełnie nie sprawdzić, gdyż się na tym nie znają. Nie będą wiarygodni. Druga sprawa - nie mają możliwości dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej - to tak jakby sprzedawali słuchawki osobom niesłyszącym.

Nie chcę tu nikogo zniechęcać do posiadania własnego programu partnerskiego, bo jest to naprawdę świetnie narzędzie, ale trzeba wiedzieć, że nie wystarczy go mieć - trzeba go prowadzić.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , , ,

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image