Program partnerski a działalność off-line.


Data publikacji: 10-03-2009,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Case-study

Niedawno przeprowadzałam wdrożenie programu partnerskiego dla firmy, która obok partnerów działających w Internecie posiada partnerów tradycyjnych, typowo off-linowych.

Po paru dyskusjach doszliśmy wspólnie do wniosku, że program partnerski może obsługiwać również ich.

Wykorzystaliśmy tutaj funkcjonalność kuponów rabatowych.

Partnerzy off-linowi otrzymują kupony rabatowe, które rozdają swoim potencjalnym klientom. Kupon taki upoważnia do zniżki, więc jest chętnie wykorzystywany w przez klientów podczas składania zamówienia.

Ponieważ kody rabatowe jednoznacznie identyfikują partnera (są one przypisane do partnera na jego koncie w programie partnerskim), można rozpoznać zamówienia klientów poleconych przez takiego partnera.

Wpisanie poprawnego kodu rabatowego przez klienta podczas składania zamówienia prowadzi do naliczenia prowizji partnerowi w programie partnerskim.

Partner działający w oparciu o kupony rabatowe ma dostęp do panelu tak jak tradycyjny partner internetowy, tak więc na bieżąco może śledzić swoje statystyki i monitorować swoje prowizje.

Podsumowując, sposób działania partnera poza Internetem jest następujący:

1. założenie konta dla partnera off-linowego w systemie partnerskim przez obsługę sklepu
2. przypisanie partnerowi kodów rabatowych (lub ich wygenerowanie)
3. przekazanie partnerowi hasła do panelu oraz kodów rabatowych
4. rozdawanie kodów rabatowych klientom przez partnera
5. złożenie i opłacenie zamówienia przez klienta z kuponem rabatowym
6. naliczenie prowizji partnerowi

Analiza tego wdrożenia pokazuje, że program partnerski może być zastosowany zarówno w typowych sklepach internetowych, jak i wspomagać działalność partnerów poza Internetem.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , , , ,

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image