Czy partnerzy są leniwi?


Data publikacji: 29-09-2008,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Artykuły

O programach partnerskich jest ostatnio dość głośno. Jak grzyby po deszczu pojawiają się w sklepach i serwisach internetowych.

Tak, mieć swój program partnerski jest ostatnio bardzo modne…

Prognozy zakładają, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba sklepów i serwisów internetowych posiadających własny program partnerski może się zwiększyć nawet kilkukrotnie.

Czy program partnerski jest dla każdego?

Czy jest to złoty środek na rozkręcenie internetowego biznesu i zwiększenie sprzedaży?

Z programem partnerskim jest tak jak z ofertą. Musi mieć swoją unikalną cechę - odpowiednio korzystną dla partnera, aby go zainteresować współpracą.

Spójrzmy na program partnerski oczami partnerów.

Partnerów interesuje zarabianie, najlepiej bez nadmiernego wysiłku. Chcą swoją pracę wykonać raz i czerpać zyski. Na zawsze. Partnerzy są leniwi, chcą mieć wszystko podane na tacy - narzędzia, bannery, teksty reklamowe. Chcą też mieć pewność, że za swoją pracę dostaną należne im wynagrodzenie.

Jak przekonać potencjalnego partnera, aby chciał z nami współpracować?

  • odpowiedni asortyment

Partnerzy najchętniej polecają podukty, które łatwo się sprzedają w Internecie (czyli te powszechnego użytku np. książki, płyty, zabawki, kosmetyki, leki. odzież) a także serwisy z płatnym dostępem oraz te sprzedające produkty niematerialne (szkolenia czy ebooki).

  • wysokie prowizje, wieczna prowizja

Okreśpając politykę dot. prowizji jaką możesz oddać partnerom, musisz pamiętać, że im wyższy procent ze sprzedaży im oddasz, tym więcej będziesz miał chętnych do polecania Twoich produktów i większą sprzedaż.

Nie bój się dać dużej (w granicach opłacalności oczywiście) prowizji. Nie wszystkie zamówienia przechodzą przez program partnerski ? utrzymasz przecież dotychczasowe źródła klientów. Tak więc nie od wszystkich zamówień zapłacisz prowizję.

  • bezterminowe cookie i zautomatyzowany system płatności internetowych

Partnerzy chcą mieć pewność, że należna im prowizja zostanie naliczona od razu po zatwierdzeniu zamówienia i się będzie im się należała, nawet jak klient wróci do sklepu dopiero po pół roku.

  • wiarygodny serwis i przejrzysty proces zamówienia

Nieintuicyjna nawigacja, nieprzejrzysty koszyk i zbyt długi proces składania zamówienia odstraszy nawet bardzo zdeterminowanych klientów i zniechęci partnerów.

  • doświadczony manager programu partnerskiego

Bez osoby, która zadba o budowanie relacji z partnerami, która poprowadzi ich za rękę, pokaże różne sztuczki, da im narzędzia i materiały, odpowiednio ich zmotywuje do pracy - program partnerski nie ma szans na sukces.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , , , ,

10 komentarzy do wpisu “Czy partnerzy są leniwi?”

  1. Tobiasz Maliński Says:

    To prawda, partnerzy są leniwi. Oczywiście nie wszyscy, ale zdecydowana większość. Na początku przygody z PP chciałem zarobić, ale się nie narobić. Myślałem, że w przypadku programów partnerskich samo zapisanie się będzie skutkowało wynikami. To błąd. Nie będzie ich i nie było dopóki nie zabrałem się do pracy. Obecnie moje zarobki są jeszcze dalekie od wymarzonych, ale wiedzie mi się coraz lepiej.

  2. Paweł Wróblewski Says:

    To co najbardziej mnie wkurza to niskie prowizje i słaba konwersja (oczywiście są wyjątki). I brak linków tekstowych w niektórych programach.

  3. Krzysztof Klonowicz Says:

    W programach partnerskich działa (jak wszędzie) zasada Pareto (prawo 20-80). Z tego wynika, że 20% partnerów zgarnia całą prowizję a 80 % partnerów jest rzeczywiście leniwa i brakuje im motywacji.
    Aby znaleźć się w tych 20 procentach trzeba być cierpliwym, zmotywowanym i na początku sporo dać od siebie. Potem jest już “z górki” :)

  4. Grażyna Preska Says:

    Programy Partnerskie “Złote Myśli”, “FTS” i “Nextranet” są tymi programami, do których można mieć pełne zaufanie. Mógłby ktoś powiedzieć, że jestem leniwa, gdy zaczynałam współpracę ze Złotymi Myślami, zbyt wiele musiałam się uczyć, by w ogóle zacząć zarabiać. Teraz zarabiam - mam prowizje z pracy własnej i dochód pasywny. Najlepiej dzięki współpracy z FTS, Nie da się jednak wszystkich programów promować z taką samą siłą, ale w chwili gdy się biorę za promocję netiny i mam wejście przez porównywalkę do programu cneb przez cudzy link a na reklamację :
    > Ale, zauważyłam też, że mojego ID (16065) do programu Cenb nie ma,
    > jest tak: http://www.cnebpoints.com/?t=5681, czyli nie moje.
    Jestem zbywana odpowiedzią:
    “U mnie jest 16065 po wejściu przez Pani link.”
    To rzeczywiście - jestem leniwa, zdaniem osób zarządzających tym programem. Trudno żebym reklamowała coś, nie dla siebie. I jeszcze coś. Nikt mnie za rączkę nie prowadził, jeszcze umiem czytać, ale owszem, gdy zaczynałam współpracę z FTS nie wiedziałam kto jest moim sponsorem. On Nawet się nie wysilił podziękować za współpracę, gdy zobaczył swój dochód pasywny z mojej i mojego pierwszego partnera pracy - ale mailingi o nowych ofertach mi przysyła. Ja każdemu nowemu partnerowi wysyłam e-mail z podziękowaniem i wstępną instrukcją (a mam ich wielu) i co? Powiedziałabym, że są leniwi. Tak nie wielu jak na tę liczbę pracuje. Nie mówię tak. Powodów, dla których partnerzy nie zarabiają jest tak wiele, jak wiele jest ludzi, między innymi i lenistwo i taki: U mnie jest 16065 po wejściu przez Pani link.”
    Za lenistwo uznaję jeden przypadek:, Gdy nie chce im się czytać, korzystać ze wskazówek umieszczonych w Panelu Partnera, gdy nie chce im się czytać ze zrozumieniem, natomiast chce im się pisać e-maile z pytaniami, na które tam są Bardzo Czytelne odpowiedzi. To jest lenistwo.

  5. Daniel Says:

    Wg mnie jest jeszcze gorzej - z wszystkich zarejestrowanych partnerów 80% nic nie zarabia (bo nic nie robią albo nie robią właściwych rzeczy), a pieniądze trafiają to pozostałych 20%. Spośród nich 80% zarabia przysłowiowe grosze, a sensowna kasa trafia do pozostałych 20%. Podsumowując: spośród wszystkich zarejestrowanych partnerów sensowne pieniądze zarabia zaledwie 4% z nich.

  6. Marcin Kądziołka Says:

    Pani Grażyno,

    Bardzo dziękuję za ciepłe słowa odnośnie naszego programu partnerskiego.

  7. Tomasz Białko Says:

    Przykro mi Pani Grażyno, że tak Pani pisze o PP Netiny.
    Wkleiła Pani zaledwie jedno zdanie z 3, czy 4 maili, które z Panią wymieniłem, gdzie starałem się odpowiedzieć na wszystkie pytania. Jestem informatykiem i mam spory wkład w nową platformę i jeżeli wiem, jak ona działa i partner mi pisze, że wchodzi przez swój link partnerski i nie ma swoich linków, ale pozostali partnerzy mają i ja testuję ten link i podsyłam link kilku innym osobom i wszyscy mamy dobrze, to co ja mam Pani napisać? Starałem się jak mogłem.

  8. Aneta Styńska Says:

    Nas początku witam wszystkich rozmówcow serdecznie :) Bardzo się cieszę, że powstało takie miejsce, jak to tutaj.

    Oczywiście teza, że Partnerzy są leniwi, mnie nie przekonuje, ponieważ, gdyby rozpatrywać tymi kategoriami całe społeczeństwo czy nawet ludzkość, okazało by się, że wszyscy jesteśmy leniami.

    PP tak jak i każda inna dzialalność, poza zapewnieniem Partnerom-współpracownikom dochodu, ma sprawaiać im przyjemność. A wiadomo, że nie każdy zawód i dziedzina jest dla wszystkich odpowiednia. Stąd tak wiele osób przystępujących do PP jest niekatywnych i słabo zarabia, bo nie czują w sobie tej formy dzialalności. Tak samo, jak praca programisty, nauczyciela czy strażnika miejskiego nie jest dobra dla każdego, tak bycie Partnerem również.

    Z tego właśnie powodu jest tylko niewielu wybitnych specjalistów w swoich dziedzinach - to ci, dla których praca jest największą pasją życiową. Cała reszta “chodzi do pracy” z lepszym lub gorszym efektem.

  9. Andrzej Dworakowski Says:

    U mnie jest na przekierowaniu do programu cneb też inny ID !!!

  10. Andrzej Dworakowski Says:

    Wszystko jest Ok. To nie było wejście przez link partnerski - przepraszam :) No i nie lenić się. Do działania!

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image