Program partnerski, a ważność cookie - o co tyle szumu?


Data publikacji: 09-10-2008,
Autor: Agnieszka Kądziołka
Kategoria: Porady eksperta

Ciasteczka (ang. cookies) to coś, co partnerzy kochają, coś, bez czego program partnerski traci w oczach partnerów bardzo wiele.

Cookies to pliki, które zapisują się w przeglądarce potencjalnego klienta sklepu. W programach partnerskich służą do powiązania potencjalnego klienta z polecającym go partnerem

Im dłuży czas ważności cookie, tym lepiej dla partnera…. i dla właścicela PP.

Dzięki cookie partner ma większą szansę na prowizję za zakup z jego polecenia, nawet jeśli klient nie kupi produktu od razu, a za parę dni/tygodni czy lat.

Do programów partnerskich, gdzie ciasteczka mają krótki okres ważności partner podchodzi jak do jeża, jest nieufny i niechętnie w nim działa. Ma poczucie, że ktoś go chce oszukać, a jego praca nie zostanie nagrodzona.

Fajnym chwytem marketingowym są natomiast ciasteczka bezterminowe. Oznacza to, że nigdy nie stracą one ważności i raz polecony klient, nawet jak wróci za 5 lat. wygeneruje prowizję partnerowi.

Niestety, w realnym świecie, każdemu co jakiś czas zdarza się awaria systemu, jego ponowna instalacja lub po prostu zakup nowego sprzętu. W takiej sytuacji ciasteczka giną, a dożywotnie przypisanie klienta do partnera przestaje istnieć.

Dlatego też nie bójmy się mieć w programach partnerskich cookie bezterminowych, zachęca to bardzo partnerów do współpracy, a w praktyce są to zwykle cookie o max. roku ważności.

Agnieszka Kądziołka
http://netina.pl - Profesjonalny Program Partnerski

Chciałbyś też zarabiać na swojej wiedzy?
» Zobacz, jak możemy Ci pomóc

Tags: , , ,

4 komentarzy do wpisu “Program partnerski, a ważność cookie - o co tyle szumu?”

  1. Jerzy Says:

    W artykule czytam:
    “Niestety, w realnym świecie, każdemu co jakiś czas zdarza się awaria systemu, jego ponowna instalacja lub po prostu zakup nowego sprzętu. W takiej sytuacji ciasteczka giną, a dożywotnie przypisanie klienta do partnera przestaje istnieć.”

    Coś jeszcze nie jest dla mnie jasne…
    A co z sytuacją, kiedy użytkownik przeglądarki kliknie na “Usuń pliki cookie” po zakończeniu przeglądania stron?
    Polecą chyba wszystkie, niezależnie od ich terminu ważności?

  2. koraga Says:

    Zgadza się, świadomy użytkownik może tak zrobić. Usunie wszystkie cookie, niezależnie od terminu ważności. Robią tak jednak nieliczni.

  3. niusek Says:

    Ci nieliczni to dzisiaj już przynajmniej 30% Internautów. Jedni, aby bezpiecznie surfować, blokują zapisywanie ciastek a inni dopuszczają je tylko na czas bieżącej sesji. Są też tacy, którzy czyszczą wszystko
    podczas zamykania przeglądarki. Robią to dla ochrony własnej skóry :)

  4. Profesjonalny Program Partnerski » Blog Archive » Kiedy PP jest naprawdę efektywnym narzędziem? Says:

    [...] też takie ważne są mechanizmy na stałe wiążące klienta z Partnerem - np. cookie, powiązanie przez pierwszy zakup, zastosowanie linków partnerskich w mailach do [...]

Zostaw swój komentarz

CAPTCHA Image Audio Version
Reload Image